ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ (EPPAIK24-25_CLASS4)

Ενότητες

10η Συνάντηση: Διερευνητική Μέθοδος & Διαμορφωτική Αξιολόγηση (νέο)
  • Η συνεργατική διερεύνηση ως οργανωτική αρχή των δραστηριοτήτων του προγράμματος σπουδών (εξασφάλιση της ενεργούς συμμετοχής όλων μαθητών/εκπαιδευτικών).
  • Δημιουργία συνεργατικών διερευνητικών κοινοτήτων μάθησης (σε όλα τα επίπεδα).
  • Δραστηριότητες που στοχεύουν να βοηθήσουν του μαθητές στις επιθυμητές χρήσεις γλώσσας/λόγου. Προσανατολισμός στο λόγο. (π.χ. αξιοποίηση διαλογικών στρατηγικών για την προσφορά κατάλληλων σκαλωσιών μάθησης).
  • Ενασχόληση των μαθητών με τις διαδικασίες σκέψης τους και των συμμαθητών τους/γενικά της κοινότητας της τάξης (μεταγνωστική ενημερότητα).
  • Οι μαθητές & οι εκπαιδευτικοί ως ερευνητές των πρακτικών τους (η κριτική, η αναστοχαστική και η μετασχηματιστική φύση της διδακτικής – μαθησιακής διαδικασίας).

Η διαμορφωτική αξιολόγηση (formative assessment) είναι μια διαδικασία ρέουσα και πλήρως ενσωματωμένη στη διδακτική διαδικασία, η οποία αποβλέπει στον συνεχή έλεγχο της κατάκτησης των διδακτικών στόχων και της επίτευξης της μάθησης. Δηλαδή, αποβλέπει στη συστηματική συλλογή πληροφοριών απαραίτητων, για να λάβει ο εκπαιδευτικός αποφάσεις σχετικά με την τελική αξιολόγηση και βαθμολόγηση των μαθητών. assessment for learning  - assessment as learning,