Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας 2024-2025 (Α1-Α2)
ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ
Το μάθημα αποσκοπεί στη μελέτη και διερεύνηση της παραγωγής της γνώσης και των νέων ιδεών και προτάσεων στον χώρο της εκπαίδευσης, καθώς και του τρόπου εξαγωγής συμπερασμάτων μέσα από τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων με συστηματικό τρόπο, σύμφωνα με τις αρχές και μεθόδους της επιστημονικής έρευνας. Πιο συγκεκριμένα οι μέθοδοι και οι διαδικασίες που χρησιμοποιούνται για να μελετηθούν τα εκπαιδευτικά ζητήματα, να τεθούν, να διερευνηθούν και απαντηθούν τα σχετικά ερευνητικά ερωτήματα εμπίπτουν στο πεδίο της Μεθοδολογίας Εκπαιδευτικής Έρευνας.
Κυρίαρχος σκοπός του επιστημονικού αυτού πεδίου η βελτίωση των διδακτικών και άλλων εκπαιδευτικών διαδικασιών και φαινομένων μέσα από τη συστηματική θεωρητική έρευνα, αλλά και την πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών συμπερασμάτων. Η ενασχόληση με το πεδίο αυτό στηρίζει τον μελλοντικό εκπαιδευτικό στην επαγγελματική του ανάπτυξη τόσο μέσα από την εφαρμογή κατάλληλων ερευνητικών στρατηγικών και πρακτικών στο διδακτικό του έργο, όσο και σε πιθανές μελλοντικές πιο ερευνητικά προσανατολισμένες ενασχολήσεις του.
ΛιγότεραΤο μάθημα αποσκοπεί στη μελέτη και διερεύνηση της παραγωγής της γνώσης και των νέων ιδεών και προτάσεων στον χώρο της εκπαίδευσης, καθώς και του τρόπου εξαγωγής συμπερασμάτων μέσα από τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων με συστηματικό τρόπο, σύμφωνα με τις αρχές και μεθόδους της επιστημονικής έρευνας. Πιο συγκεκριμένα οι μέθοδοι και οι διαδικασίες που χρησιμοποιούνται για να μελετηθούν τα εκπαιδευτικά ζητήματα, να τεθούν, να διερευνηθούν και απαντηθούν τα σχετικά ερευνητικά ερωτήματα εμπίπτουν στο πεδίο της Μεθοδολογίας Εκπαιδευτικής Έρευνας.
Κυρίαρχος σκοπός του επιστημονικού αυτού πεδίου η βελτίωση των διδακτικών και άλλων εκπαιδευτικών διαδικασιών και φαινομένων μέσα από τη συστηματική θεωρητική έρευνα, αλλά και την πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών συμπερασμάτων. Η ενασχόληση με το πεδίο αυτό στηρίζει τον μελλοντικό εκπαιδευτικό στην επαγγελματική του ανάπτυξη τόσο μέσα από την εφαρμογή κατάλληλων ερευνητικών στρατηγικών και πρακτικών στο διδακτικό του έργο, όσο και σε πιθανές μελλοντι
Το μάθημα αποσκοπεί στη μελέτη και διερεύνηση της παραγωγής της γνώσης και των νέων ιδεών και προτάσεων στον χώρο της εκπαίδευσης, καθώς και του τρόπου εξαγωγής συμπερασμάτων μέσα από τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων με συστηματικό τρόπο, σύμφωνα με τις αρχές και μεθόδους της επιστημονικής έρευνας. Πιο συγκεκριμένα οι μέθοδοι και οι διαδικασίες που χρησιμοποιούνται για να μελετηθούν τα εκπαιδευτικά ζητήματα, να τεθούν, να διερευνηθούν και απαντηθούν τα σχετικά ερευνητικά ερωτήματα εμπίπτουν στο πεδίο της Μεθοδολογίας Εκπαιδευτικής Έρευνας.
Κυρίαρχος σκοπός του επιστημονικού αυτού πεδίου η βελτίωση των διδακτικών και άλλων εκπαιδευτικών διαδικασιών και φαινομένων μέσα από τη συστηματική θεωρητική έρευνα, αλλά και την πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών συμπερασμάτων. Η ενασχόληση με το πεδίο αυτό στηρίζει τον μελλοντικό εκπαιδευτικό στην επαγγελματική του ανάπτυξη τόσο μέσα από την εφαρμογή κατάλληλων ερευνητικών στρατηγικών και πρακτικών στο διδακτικό του έργο, όσο και σε πιθανές μελλοντι
1η Διάλεξη: Εβδομάδα, 08-10-2024
- Εισαγωγή στην εκπαιδευτική έρευνα
- Η επιστημονική μέθοδος
- Η φύση της έρευνας/ Θετικισμός
- Κριτική του θετικιστικού μοντέλου έρευνας
- Έρευνα και αξιολόγηση
- Ο ρόλος της έρευνας στην εκπαίδευση
2η Διάλεξη: Εβδομάδα 15-10-2024
- Η δεοντολογία της εκπαιδευτικής και κοινωνικής έρευνας
- Ηθική και δεοντολογία εκπαιδευτικής έρευνας
- Εκούσια και ενήμερη συγκατάθεση των συμμετεχόντων της έρευνας
- Το ζήτημα της συνειδητής συναίνεσης των υποκειμένων της έρευνας
- Συνθήκες και εγγυήσεις για μια έρευνα σε σχολείο
- Ένας δεοντολογικός κώδικας έρευνας: Ένα παράδειγμα
- Ζητήματα σχεδιασμού έρευνας: προγραμματίζοντας μια έρευνα (Ι)
3η Διάλεξη: Εβδομάδα, 22-10-2024
- Ζητήματα σχεδιασμού έρευνας: προγραμματίζοντας μια έρευνα (ΙΙ)
- Ένα παράδειγμα ανάπτυξης μιας εκπαιδευτικής έρευνας
- Απώτερος στόχος εκπαιδευτικής έρευνας
- Αναγκαιότητα εκπαιδευτικής έρευνας
4η Διάλεξη: Εβδομάδα, 29-10-2024
- Η στρατηγική δειγματοληψίας που πρόκειται να χρησιμοποιηθεί
- Δειγματοληψία εκπαιδευτικής έρευνας
- Μέγεθος δείγματος έρευνας
- Η αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος
- Απλή Τυχαία Δειγματοληψία
- Μεικτή δειγματοληψία/ Συμπεράσματα
5η Διάλεξη: Εβδομάδα, 05-11-2024
- Εγκυρότητα και αξιοπιστία
- Εγκυρότητα στα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα
- Διαφορετικοί τύποι εγκυρότητας
- Εσωτερική και εξωτερική εγκυρότητα
- Εγκυρότητα και Αξιοπιστία στις συνεντεύξεις
- Στρατηγικές μεγιστοποίησης των απαντήσεων των ερωτηματολογίων
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -