ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΠΟΛΥΜΕΣΑ Τμήμα 3 - 1 (EPPAIK_LIVADEIA103)

ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Περιγραφή

Αντικείμενο του μαθήματος είναι η εκμάθηση των αρχών παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, η απόκτηση δεξιοτήτων, για την παιδαγωγική αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού και εργαλείων γενικής χρήσης και η καλλιέργεια του τρίπτυχου γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις.

Ενότητες Μαθήματος

  • Λογισμικό Παρουσιάσεων 
  • Εργαλεία Κειμένου και Σύνταξη βιβλιογραφία APA
  • Ανοιχτοί Ψηφιακοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (Open Educational Resources)
  • Συνεργατικά έγγραφα 
  • Πολυμέσα και εκπαιδευτικο υλικό
  • Ηλεκτρονικά τεστ
  • Βίντεο και εκπαιδευτικο υλικό και Εξ αποστάσεως πλατφόρμες εκαπιδευσης

Ενότητες

Οδηγός Χρήσης του word:  ΕΔΩ       

Λήψη Δωρεάν Λογισμικού  OpenOfficeΕΔΩ

Εισαγωγή βιβλιογραφίας με αυτοματοποιημένο τρόπο μέσα από το word:  ΕΔΩ

Διαχείριση βιβλιογραφίας με το Mendeley: ΕΔΩ

Σύστημα APA με παραδείγματα: ΕΔΩ και ΕΔΩ

Μηχανή διάδοσης Ερευνας   Rresearchgate  

Αποθετήριο Συγγραμάτων "Κάλλιπος"

 

 

Η χρήση των εφαρμογών Web 2.0 στην εκπαίδευση παρέχει πλεονεκτήματα όπως:

  • Ενισχύεται η ενεργός συμμετοχή των μαθητών
  • Δημιουργεί ενθουσιασμό και αυξάνει το ενδιαφέρον των μαθητών
  • Παρέχει περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή και συνεργασία
  • Πετυχαίνουμε αυξημένη ανταπόκριση των μαθητών και δυνατότητα αφομοίωσης σύνθετων εννοιών
  • Δυνατότητα καλύτερης εκμάθησης σε παιδιά με διαφορετικό στυλ μάθησης (ακουστικό, οπτικό, κιναισθητικό)
  • Ενίσχυση και διευκόλυνση μέσω των συνεργατικών δραστηριοτήτων της επικοινωνίας μεταξύ των μελών μιας ομάδας αλλά και μεταξύ των ομάδων συνεργασίας
  • Οι εφαρμογές είναι συχνά ευκολότερες στη χρήση και με έμφαση στο περιεχόμενο σε αντίθεση με άλλα εργαλεία-προγράμματα μη δικτυακά
  • Χρησιμοποιώντας εφαρμογές Web 2.0 παρέχεται στους μαθητές μια ποικιλία μέσων μάθησης
  • Επιτυγχάνεται και ενισχύεται ο ψηφιακός εγγραμματισμός

 

Δείτε προτεινόμενα Επαιδευτικά Λογισμικά Web 2.0

 

- Δημιουργία ηλεκτρονικών ασκήσεων: πολλαπλών επιλογών, πολλών επιλογών, σύντομης απάντησης, Ταξινόμησης, Σταυρόλεξα, Αντιστοίχισης και Συμπλήρωσης κενών.

 - Διαδικτυακά εργαλεία σχεδίασης γραφικών και οπτικοποίησης περιεχομένου

https://www.quiz-maker.com/

https://cmapcloud.ihmc.us/

https://www.canva.com/

 

Διαδραστικά σχολικά βιβλία

http://ebooks.edu.gr/ebooks/

 

Αποθήκες μαθησιακών αντικειμένων

Οι αποθήκες μαθησιακών αντικειμένων (Learning Object Repositories) είναι συστήματα που περιέχουν αποθηκευμένο μαθησιακό υλικό καθώς και κατάλληλες περιγραφές του, ώστε να είναι εύκολη η αναζήτηση και ανάκτησή του μέσω εξειδικευμένων ερωτήσεων. Αποτελούν δε ψηφιακές βιβλιοθήκες μαθησιακών αντικειμένων. Οι περιγραφές των μαθησιακών αντικειμένων ονομάζονται μαθησιακά μετα-δεδομένα, που είναι ένα σύνολο από χαρακτηριστικά που το περιγράφουν (τεχνικά και παιδαγωγικά χαρακτηριστικά, γνωστικό αντικείμενο, πνευματικά δικαιώματα, κ.λ.π.)

Ενδεικτικές αποθήκες μαθησιακών αντικειμένων και λογισμικών

 http://aesop.iep.edu.gr/

http://photodentro.edu.gr/aggregator/ (Εθνικός συσσωρευτής εκπαιδευτικού περιεχομένου)

http://ts.sch.gr/software

http://www.opensourcephysics.org/

https://phet.colorado.edu/el/simulations/filter?sort=alpha&view=grid

https://phet.colorado.edu/

http://www.go-lab-project.eu/

http://photodentro.edu.gr/video/ (εκπαιδευτικά βίντεο)

http://photodentro.edu.gr/lor/ (μαθησιακά αντικείμενα)

http://photodentro.edu.gr/ugc/ (υλικό χρηστών)

http://photodentro.edu.gr/oep/ (ανοιχτές εκπαιδευτικές πρακτικές) 

http://photodentro.edu.gr/cultural/ (πολιτισμικό περιεχόμενο)

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -