ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Η/Υ (Θ)

ΠΕΛΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Περιγραφή

Email επικοινωνίας: npellas@eppaik.aspete.gr

Αντικείμενο του μαθήματος: Το μάθημα με τίτλο «ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Η/Υ (Θ)» περιλαμβάνει μια εισαγωγή, ανάλυση και επισκόπηση των πιο σύγχρονων και καινοτόμων ψηφιακών τεχνολογιών, οι οποίες αξιοποιούνται ευρέως μέχρι και σήμερα στην εκπαίδευση. Διαδραστικά περιβάλλοντα σε διαδικτυακές εφαρμογές επεκτείνονται από αναζήτηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικών πόρων και μαθησιακών αντικειμένων στο Web 2.0, περιβάλλοντα συγγραφής ή ανάπτυξης εκπαιδευτικών εφαρμογών, εκπαιδευτική ρομποτική, εργαλεία χαρτογράφησης, ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια κτλ., δίνουν την δυνατότητα υποστήριξης νέων μορφών διδασκαλίας για απόκτηση γνώσεων, τόσο για την δια ζώσης όσο και για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μέσα από την αξιοποίηση τέτοιων περιβαλλόντων, οι φοιτήτριες/-ες θα μπορέσουν να αναπτύξουν τις γνωστικές και πρακτικές τους δεξιότητες με σκοπό την θεωρητική κατανόηση βασικών εννοιών για την δημιουργία και υλοποίηση εκπαιδευτικών λογισμικών και πρωτοτύπων που

Περισσότερα  

Ενότητες

Η ενότητα αυτή παρουσιάζει μια σύντομη ανασκόπηση στα τεχνολογικά μέσα, τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης και τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας της STEM εκπαίδευσης, με σκοπό την αποτελεσματικότερη οργάνωση και πραγματοποίηση της διδακτικής διαδικασίας.

Στην δεύτερη ενότητα γίνεται μια παρουσίαση των θεμελιωδών αρχών της Υπολογιστική σκέψης, τονίζοντας την προστιθέμενη αξία της στην STEM εκπαίδευση σε συνδυασμό με ασκήσεις στα πλαίσια της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

Η ενότητα αυτή κάνει μια σύντομη ανασκόπηση στην αξιοποίηση της Εκπαιδευτική Ρομποτικής και των βασικότερων εργαλείων/μέσων που μπορούν να αξιοποιηθούν, για την αποτελεσματικότερη οργάνωση και πραγματοποίηση της διδακτικής διαδικασίας.

Η ενότητα αυτή περιγράφει αποτελεσματικούς τρόπους σχεδίασης ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών και διαδραστικών πολυμεσικών χαρακτηριστικών που θα πρέπει να έχουν με σκοπό την αποτελεσματικότερη οργάνωση και πραγματοποίηση της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας.

Η ενότητα αυτή περιγράφει αποτελεσματικούς τρόπους σχεδίασης και ανάπτυξης πολυμεσικών χαρακτηριστικών με την χρήση εννοιολογικών χαρτών στην Εκπαίδευση που μπορούν να διαθέτουν συστήματα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έτσι ώστε να γίνεται δυνατή τόσο από την πλευρά του καθηγητή/-τριας όσο και των μαθητών/-τριων η καλύτερη δυνατή οργάνωση και πραγματοποίηση της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας.

Η ενότητα αυτή περιγράφει αποτελεσματικούς τρόπους σχεδίασης και ανάπτυξης πολυμεσικών εφαρμογών και μηχανισμών σε Ιστοεξερευνήσεις που θα πρέπει να διαθέτουν τα εκπαιδευτικά παιχνίδια, έτσι ώστε να γίνεται αντιληπτό τόσο από την πλευρά του καθηγητή/-τριας όσο και των μαθητών/-τριων ο ενναλακτικός τρόπος πρόσκτησης της γνώσης κατά τη διάρκεια της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας.

Η ενότητα αυτή κάνει μια σύντομη ανασκόπηση στην αξιοποίηση των περιβάλλοντα συγγραφής ή ανάπτυξης εκπαιδευτικών εφαρμογών: Logo-like περιβάλλοντα, εικονικά περιβάλλοντα, εργαλεία ανάπτυξης μοντέλων προσομοίωσης και των βασικότερων εργαλείων/μέσων που μπορούν να αξιοποιηθούν, για την αποτελεσματικότερη οργάνωση και πραγματοποίηση της διδακτικής διαδικασίας.

Η ενότητα αυτή περιγράφει αποτελεσματικούς τρόπους σχεδίασης και ανάπτυξης τρισδιάστατων (3D) πολυμεσικών χαρακτηριστικών και μηχανισμών εκπαιδευτικής ψυχαγωγίας με την αξιοποίηση VR/AR/MR, έτσι ώστε να γίνεται αντιληπτό τόσο από την πλευρά του καθηγητή/-τριας όσο και των μαθητών/-τριων ο ενναλακτικός τρόπος πρόσκτησης της γνώσης κατά τη διάρκεια της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας.

Οι βασικοί στόχοι αυτής της ενότητας είναι ο/η φοιτητής/-τρια μετά από την επιτυχημένη ολοκλήρωση της να είναι ικανός/-ή:

α) να αναγνωρίζει θέματα το διεπιστημονικό πεδίο που άπτεται της σχεδίασης και ανάπτυξης των εκπαιδευτικού ψηφιακού υλικού στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία με την χρήση νέων τεχνολογιών,

β) να διακρίνει το βασικό πλαίσιο των αρχών που περικλείουν την δημιουργική αξιοποίηση των πλατφόρμων Τεχνητής Νοημοσύνης (π.χ. ChatGPT, Gemini κτλ.), αλλά και όπως είναι η δημιουργία των διαδραστικών παρουσιάσεων και βίντεο (HeyGen)

γ) να αποσαφηνίσει τις βασικότερες έννοιες της εκπαιδευτικής τεχνολογίας και να κατανοήσει τους κυριότερους τρόπους για την αποτελεσματικότερη σχεδίαση, ανάπτυξη και αξιοποίηση των εκπαιδευτικών λογισμικών στην εκπαιδευτική διαδικασία και σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα.

Ημερολόγιο